Media Trailer

OSŁONA SILNIKA I PODWOZIA

W ofercie posiadamy osłony do wielu różnych modeli aut osobowych oraz użytkowych. Zachęcamy do skontaktowania się z nami w celu dopasowania odpowiedniego dla Państwa rozwiązania.

POWŁOKA OCHRONNA

Zastosowanie specjalnego cynkowo-polimerowego kompozytu ZiPoFlex pozwala chronić osłony przed korozją oraz działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych i mechanicznych.

AERODYNAMIKA

Osłony posiadają odpowiedni – opływowy kształt. Jest on tak zaprojektowany, aby idealnie wpasowywał się w kształt Twojego podwozia, dzięki czemu Twoje auto będzie miało jeszcze lepszą aerodynamikę.

CZYM SĄ OSŁONY SILNIKA?

Osłona silnika to element lub zestaw elementów odpowiedzialnych za ochronę jednostki napędowej. Konieczność zastosowania tej formy zabezpieczenia wynika z kilku kwestii. Podzespoły silnika są szczególnie wrażliwe na działanie czynników zewnętrznych. Jednostka narażona jest m.in. na uszkodzenia mechaniczne, zanieczyszczenia oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. Z tego względu konieczne jest jej osłonięcie z niemal każdej strony. Funkcje ochronne spełniają m.in. błotniki, nadkola, zderzak czy maska. Problem stanowi jednak problematyczne zabezpieczenie z poziomu jezdni, czyli od spodu. Sprostać temu może właśnie odpowiednia osłona silnika. Element ten chroni nie tylko jednostkę napędową, ale również wnętrze komory silnikowej. W wielu samochodach osłona montowana jest fabrycznie. Stanowi standard przede wszystkim w autach wyższej klasy, rzadziej występuje w hatchbackach i sedanach.

CO DAJE OSŁONA SILNIKA?

Głównym celem montażu osłony jest efektywna ochrona silnika i miski olejowej przed uszkodzeniami o charakterze mechanicznym. Mogą one powstać np. na skutek uderzeń o podłoże, w trakcie jazdy po drodze pełnej kolein lub w kontakcie z drobnymi kamieniami, żwirem i wystającymi korzeniami. Osłona silnika dolna ogranicza też niekorzystny wpływ zabrudzeń i wilgoci na trwałość osprzętu. Chroni tym samym podzespoły elektryczne i elektroniczne przed wodą, kurzem i błotem, które mogą zakłócać ich prawidłowe działanie. Obecność osłony niweluje w ten sposób ryzyko wystąpienia wielu problemów z osprzętem silnika. Pozwala uniknąć zwarć i kolizji alternatora, kłopotów z łożyskiem pod wpływem kontaktu z podłożem czy też pęknięć obudowy. Rozwiązanie to stanowi ponadto zabezpieczenie przed korozją, która często rozwija się na skutek nadmiernej ilości błota i soli w komorze silnika.

STALOWE OSŁONY SILNIKA

Znacznie pewniejszym i solidniejszym rozwiązaniem jest stalowa osłona pod silnik. Z uwagi na bliskie sąsiedztwo z napędem, często łączy się ją również z osłoną skrzyni biegów. Stal zapewnia znacznie efektywniejszą ochronę od tworzyw sztucznych. Dodatkową zaletą jest możliwość zastosowania specjalnej powłoki ochronnej z kompozytu cynkowo-polimerowego. Skutecznie zabezpiecza ona materiał przed korozją i wyeksploatowaniem. Stalowe osłony silnika i podwozia produkowane są do różnych modeli aut osobowych i użytkowych. Rozwiązanie to pozwala na ich optymalne dopasowanie zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym.

MONTAŻ OSŁONY

Samochody pozbawione fabrycznej osłony silnika można na własną rękę wyposażyć w ten element. Obecnie rozwiązaniem zdecydowanie najtańszym jest zakup osłony plastikowej. Plastikowa osłona podwozia jest jednak dość zawodna. W wielu przypadkach może się okazać niewystarczająca pod względem funkcjonalności. Z czasem komponent ten ulega też naturalnemu wyeksploatowaniu. Może pęknąć i oderwać się od zaczepów, a następnie ocierać o powierzchnię w trakcie jazdy.

OSŁONA SILNIKA - CZY WARTO?

Inwestycja w osłony silnika wiąże się z wieloma korzyściami. Osłona pod silnik pozwala na utrzymanie komory jednostki napędowej w należytym stanie. Doskonale zabezpiecza także miskę olejową, alternator oraz najważniejsze elementy osprzętu. Konstrukcja osłony zapobiega przegrzewaniu się silnika, przedłuża również jego żywotność, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i efektywnie wygłuszając pracę jednostki. Instalacja osłony nie wymaga przeprowadzania żadnych inwazyjnych prac blacharskich lub przeróbek podwozia. Produkt jest gotowy do założenia praktycznie natychmiast po rozpakowaniu. Montaż przebiega w oparciu o punkty mocowania i gotowe otwory, przez co wymaga zastosowania jedynie podstawowych narzędzi. W przypadku braku dostępu do podnośnika, kanału lub najazdu, realizację prac zlecić można profesjonalistom.